Сыныбы: 6
Сабақтың тақырыбы: Санды теңсіздіктерді көбейту және бөлу.
Мақсаты: білімділік: Санды теңсіздіктерді көбейту және бөлуді есептеулерде пайдалана білу, оқушылардың есептер шығару дағдысын жетілдіру. Оқушыларға тақырыпты меңгерту, ой тұжырымдарын жасау.
Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілетін, пәнге қызығушылығын арттыру. Іскерліктеріне, өз бетімен еңбектену сезімдерін, жеке оқушылардың білім дағдыларын дамыту, есте сақтау қабілеттерін дамыту, белсенділігін арттыру. Шамаларды салыстыра білуге дағдыландыру.
Тәрбиелік: Оқушыларды алғырлыққа, тапқырлыққа, дәлдікке, ұқыптылыққа тәрбиелеу.
Сабақ түрі: Дәстүрден тыс
Сабақ типі: Жаңа сабақты меңгерту
Сабақ көрнекілігі: Компъютер слайды, тес тапсырмалары, топтама қағаздар
Сабақ барысы: І. Қызығушылықты ояту
а) Сабаққа керекті құрал - жабдықтарды дайындау, оқушылардың сабаққа белсене араласуын, зейін қойып тыңдауларын талап ету.
Б) Үй тапсырмасын тексеру
1.№959 - №960 есептерді тексеру
ІІ. Мағынаны тану
Топтастыру стратегиясын пайдаланып «Санды теңсіздіктер» тарауында не
өтілгенін анықтау.
2. Санды теңсіздіктерді қосу
а>в қосылғыш теңсіздіктер аd + св+d қосынды теңсіздік а+св
- с
ІІІ. Жаңа сабақ
а>в көбейткіш теңсіздік
х с>d
ас>вd көбейтінді теңсіздік
Санды теңсіздіктерді бөлу үшін:
1. Бөлгіш теңсіздіктің мүшелерін оларға кері сандармен алмастырып, теңсіздік белгісін қарама - қарсы белгіге өзгерту керек.
2. Бөлінгіш теңсіздік пен бөлгіш теңсіздік белгілерін бірдей теңсіздік белгісімен жазу керек.
3. Теңсіздік белгілері бірдей теңсіздіктерді мүшелеп көбейту керек.
«Тарихи мәліметтер»
Теңсіздіктер ерте заманда – ақ белгілі болған. Евклид пен Архимед шығармаларында көптеген теңсіздіктер келтірілген.
Теңсіздік таңбасын 17 - ғасырда Ағылшын ғалымы Томас Гарриот енгізген.
Адамдардың күнделікті өмірінде теңдіктерден гөрі теңсіздіктер өте қажет болды. Теңсіздіктердің қажеттілігі:
Тек математикада ғана емес теңсіздіктер экология, экономика, халық шаруашылығындағы байланыстарда қажет болып табылады. Теңдіктер теңсіздіктерден жасалады
Ой қозғау
Санды теңсіздіктерге өмірден мысалдар келтіріңдер
ІV. Есептер шығару
Оқулықта берілген №962 -№968 есептерді шығару
№964
Бөлінгіш теңсіздік Бөлгіш теңсіздік Бөлінді теңсіздік
16>12 6>4
153
28>24 7<12
45<51 3<15
№966
Тік төртбұрыштың ұзындығы 4, 5 см - ден артық, 6 см - ден кем, ал ені 2 см - ден артық, 3, 2 см - ден кем. Тік төртбұрыштың ауданын бағалаңдар.
Ұзындығы: 4, 5<х<6
Ені: 2<х<3, 2 көбейтеміз
Қалған есептерді оқушыларға түсіндіре отырып шығартамын.
V. Қорытындылау
1. Санды теңсіздікті қалай көбейтеміз?
2. Санды теңсіздіктерді қалай бөлеміз?
«Транспортир» және «Дискриминант» сөздерінен зат есімдерді іріктеп және теңсіздік түрінде жазыңдар.
VІ. Үйге тапсырма: №969 -№970
Әрқайсысы теңсіздіктерді көбейтуге 5 - мысал,
бөлуге 5 - мысал жазып, орындап келу.
VІ. Бағалау. Оқушылар күнделігіне баға қою