Цели урока:
• Активизация лексики по теме «Профессии» в речи учащихся.
• Развитие навыков аудирования, чтения, устной речи.
• Совершенствование навыков размышления по теме.
• Обучение вопросно - ответной работе по теме.
Тип урока: урок - повторение.
Оборудование: картинки по теме «Профессии», игры и песни из диска «British Council», актив студио.
ХОД УРОКА.
I. Организационный момент
1) Приветствие: Good morning, dear girls and boys. How are you? Thanks, sit down.
2) Беседа с дежурным:
- Who is on duty?
– Who is absent?
– What date is it today?
– What day is it today?
Dear girls and boys. Today we’ll continue our talk about different jobs. I hope that you are ready for our English lesson.
II. Warm - up: Guess the professions
1. Who works with computers?
2. Who helps sick people?
3. Who helps children to learn?
4. Who helps doctors?
5. Who flies in airplanes?
III. Речевая разминка:
Answer the questions. Используя картинки ответить на вопросы - What do you want to be? I want to be …. - What does she want to be? She wants to be …. - What does he want to be? He wants to be …. IY. Повторение пройденной лексики. And now let’s remember the names of the jobs, please учащиеся называют названия профессий).
V. Повторение употребления глагола “to be”. Complete the sentences. (Учащиеся заполняют таблицу) 1. My sister … a nurse. 2. You … a baker. 3. They … students. 4. I … a fireman. 5. He … a dentist. 6. Her mother … a housewife. 7. Your uncle … a policeman. 8. His parents … farmers.
YI. Физминутка: Исполнение песни “If you happy and you know” (повторять движения)
YIII. Аудирование. 1. Listen and choose. 1) I wear white uniform. I help sick people. A) a dentist B) a shop assistant C) a nurse 2) I carry a big bag. I take letters to people’s houses A) a driver B) a postman C) a teacher 3) I sell fruit and vegetables. A) a greengrocer B) a dentist C) an architect 4) I bake bread and make cakes. A) a dentist B) a baker C) a policeofficer 5) I work in a garage. I fix cars. A) a singer B) a doctor C) a mechanic
2. Jobs song (Прослушать песню и назвать профессии)
IX. Рефлексия: синквейн (Составить нерифмованное стихотворение, состоящее из пяти строк)
X. Домашнее задание: сделать проектную работу по теме «Моя будущая профессия».
XI. Подведение итогов. Оценивание участия учеников на уроке.