Сабақтың тақырыбы: Қалалық мәдениеттің дамуы
Жалпы мақсаттар: - Оқушыларға ортағасырлық қалалар мен олардың құрылыс жүйесін таныстыру.
- Оқушылардың өз бетінше жұмыс істеу дағдыларын, тарихи ұғымдарды талдап, қорытынды жасау қабілеттерін дамыту.
- Ұлттық құндылықтарымызды қастерлеп, тәрбиелеу.
Оқыту нәтижесі: Өзгеріс жасау кезінде сыныпта не болатынын бағалау. Болжағанның орнына шындығында не болып жатқанын нақты анықтау. Үдеріске қандай да бір жаңалықты ұсыну.
Негізгі идеялар:
Тапсырмалар: 1. Тірек сөздер
2. Қайта бағыттау сұрақтары.
3. Деңгейлік тапсырмалар.
4. Ойлан. Жұптас. Талқыла.
5. Білемін. Білгім келеді. Үйреніп алдым.
Кейінгі тапсырмалар: Өзгерістерді бағалау. Басқа әріптестермен ақылдасу. Тәжірибе негізінде өзгерістерді сипаттау.
Жүргізілетін жұмысым
Мұғалімнің іс - әрекеті
I. Сыныппен сәлемдесу
II. Сыныптың оқушыларын 3 топ бойынша отырғызу
III. Қатыспаған оқушыларды белгілеу.
Оқушыларды бүгінгі сабақтың тақырыбымен және мақсатымен таныстыру. Бағалау критерийлермен таныстыру.
Өткен сұрақтарға жауап беруі
1. Жаңа тақырыпты меңгеруі
2. Топпен жұмыс жасауы
14 - 15 - өте жақсы
10 - 13 - жақсы
6 - 9 - қанағаттанарлық
5 - төмен - қанағаттанарлықсыз
I. Қызығушылықты ояту сайысы
- суреттер көрсету
- бір - бірін таныстыру - дүкенге бардым
1. Тақтаға тірек сөздерді жазу.
Шахристан - цитадельді қоршап жатқан екінші бөлім.
Рабад - еңбекші халық тұратын бөлігі.
Цитадель - қаланың орталық бөлігі.
Дуал - қаланың қоршалған бөлігі.
Сәкі - үй алдындағы демалатын орын.
Тандыр - отқа піскен нан.
2. Қайта бағыттау сұрақтары. “Саяхат билеттері”
I - топ:
1. Қалалар құрылысы туралы мәліметтер беретін қандай ғылым? (архиология)
2. Көшесіне қыш - құмыралар сынығы төселген сауда орталығы қай қаладан табылған?(Отырар қаласынан)
3. Шеберханалар неге тұрғын үйлерден аулақ салынды? (шеберханаға қыш ыдыстары жинайтын кептіретін жерлер қажет болды)
II - топ:
1. Тұрғын үйлер қалай орналасты? (Тұрғын үйлер көшенің екі жағында салынды)
2. Қалалардың қорғаныс құрылысы қандай болды? (қала сыртына биік әрі қалың етіп айналдыра дуал тұрғызылған) Дуалдың жиегіне кірпіштен кемер жасалған. Ол жерде қарауыл күзеті тұрған.
3. Қалаларда мал ұстайтын қара - қопсы болды ма? (болды. Олар тұрғын үйлердің жанына салынды.)
III - топ:
1. Қалаларда кісі көп жиналатын орындарды ата. (мешіт, сауда орындары, керуен сарайлар)
2. Қаланың қолөнершілер мен еңбекші халық тұратын бөлігі қалай аталды? (рабат)
3. XVI - XVII ғасырларда Қазақстан аумағында қанша қала халқы болған? (70 мыңдай)
Сұрақтарға жауап береді және тақтада ілінуі тұрған суреттермен қатыстылығын анықтайды. Сұрақтарға жауап беріп болған соң ынталандыру үшін смайликтер таратамын.
II. Мағынаны тану сайысы.
3. Деңгейлік тапсырмалар.
I деңгей
1. Орта ғасырлардың ж. Қазақстандағы қалалар саны қанша болды?
2. Оңтүстік Қазақстан қалаларын атап, картадан көрсет.
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.