Есенсай ОЖББ мектебінің бейнелеу өнері
және сызу пәнінің мұғалімі
Темиршеева Эльвира Аскаровна
Сабақтың тақырыбы: «Портрет» (слайдымен)
Оқу – тәрбиелік мақсаттар мен міндеттер:
Білімділік: Портрет түрлерімен таныстыруды жалғастыру, портрет салудағы графикалық дағдылар мен біліктерді қалыптастыру;
Дамытушылық: назар аудару және бақылағыштықты дамыту, қоршаған ортаға эстетикалық қарым – қатынас қалыптастыру;
Тәрбиелік: қоршаған шындық пен өнерге эстетикалық қарым – қатынастың қалыптасуына ықпал ету.
Сабаққа қажет материалдар:
Мұғалім үшін: көрнекілік материал – адамдардың фотосуреттері және портрет түрлерінің көшірмелері; «Портрет салу» кестесі, слайдтар.
Оқушылар үшін: альбомдық парақтар, жай қарындаштар, өшіргіш, гуашь және акварель бояулары, желім, қылқаламдар, су құюға арналған банка, әр түрлі жіптер.
Түрі: жаңа сабақ
Әдіс тәсілі: әңгімелесу, ойын, презентация, сұрақ - жауап, шығармашылық жұмыс.
I. Ұйымдастыру бөлімі:
- Оқушыларды түгендеу, назарын сабаққа аудару, құрал жабдықтарын тексеру, оқушыларды екі топқа бөлу.
1 - топ: палитро тобы
2 - топ: қылқалам тобы
Өнерді таудың бұлағынан,
Қойдың құлағынан,
Анамның жүзінен
Ешкінің мүйізінен - үйрендім деп Ә. Қастеев атамыз айтқандай, бүгінгі бейнелеу өнері сабағымызды бастаймыз. Сабағымызды бастамас бұрын үй тапсырмасын тексерейік.
II Үй тапсырмасы
а/ Сұрақ жауап ( палитра ойыны)
ә/ Оқушылар жұмыстарын тексеру
б/ Үздік жұмыстарды атап көрсетіп, көрмеге алу
"Палитро" ойыны
Әрбір бояу астында бір - бір сұрақ жасырынып тұр. Әрбір топ оқушылары сұрақты бір - бірлеп келіп таңдап алады. Әрбір жауап үшін жұлдызша аламыз.
1/ Ауылдық пейзаж дегеніміз не?
2/ Қалалық пейзаж туралы түсінік беріңіз.
3/ Саябақ пейзажы дегеніміз не?
4/ Теңіз пейзажы не ( марина) дегеніміз не?
5/ Сәулет пейзажы дегеніміз не?
Сұрақ:
Сонымен балалар, біз өткен сабақта қандай тақырыпта сурет салып едік?
Пейзаж тақырыбында сурет салу сіздерге ұнады ма?
Жауап: Пейзаж
III. Жаңа сабақ
Сабақтың басында сыныпта түрлі суретші фотосуреттері мен портреттерінің көшірмелерінен көрме ұйымдастыру. Балалар сурет көшірмелерін мұқият
қарап шығайық. Бұл портреттерде бейнеленген адамдардың мінез - құлықтарына анықтап қарасақ, әр түрлі екенін көреміз.
Портрет – адамның бейнесі
Автопортрет – суретшінің өзін - өзі бейнелеуі
Портреттер кескін көлеміне қарай бас( иықтан жоғары), кеуде, белге дейін, тізеге дейін, бойды тұтас қамтитын портрет деген түрлерге бөлінеді.
Портреттік кескіндер жанр бойынша да бөлінеді. Мифологиялық – ертегілік және мифологиялық кейіпкерлердің кескіні.
Тарихи - шынайы тарихи тұлғалардың бейнесі.
Жанрлық портрет - портретте бейнеленушіні белгілі бір образда (мысалы актрисаның портреті, шахтердің портреті, дәрігердің портреті т. б.) беру.
Оқушыларға кестенің көмегімен портретті салу ретін түсіндіру.
1/ Бет кескінін доғалдау етіп саламыз, сосын оны көмекші сызықтар арқылы тігінен(симметрия осімен) теңдей екі бөлікке бөлеміз. Барлық көмекші сызықтар оңай өшірілуі үшін қарындашпен жай басып, жіңішке сызық етіп сызу арқылы салынады.
2/ Сосын бас пішінін көмекші сызықтармен көлденеңнен өзара шамалас үш бөлікке бөлеміз. Доғалдау етіп сызылған бас пішінінің жоғарғы бөлігі - маңдай, ортаңғы бөлігінде мұрын мен көз, құлақ төменгі жағына ауыз бен иек түседі.
3/ Шашты салу кезінде шаш қою үлгісінің де өзіндік көлемі мен пішіні болатыны ескерілуі керек.
4/ Мойын мен иықты бейнелеуді аяқтап, киімін саламыз.
5/ Портрет бояуын түсіреміз.
IV. Сабақты пысықтау
- Балалар, енді біз сурет салмас бұрын сабағымызды пысықтап алайық.
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.
Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сізге сайтқа тіркелу қажет.