Ақпараттық - коммуникациялық технологияларды қазақ тілі сабағында қолдану
Аннотация
Мақалада оқу процесінде инновациялық технологияларды қолдану ерекшеліктері талданады. Қазіргі уақытта озық инновациялық технологиялар кез келген білім беру мекемесінің білім беру қызметінің негізгі ажырамас құрамдас бөліктерінің бірі болып табылады. Инновация - бұл жүйенің біртіндеп дамуын, жетілдірілуін, оның дамудың сапалы жаңа деңгейіне өтуін қамтамасыз етуге арналған жаңа.
Кілт сөздер - инновациялық технологиялар, оқу процесі, инновация түрі, интерактивті әдістер, тәсіл, мұғалім және оқушы арасындағы қарым - қатынасы.
Инновация қалыптасқан дәстүрлермен және бұқаралық тәжірибемен салыстырғанда білім беру мекемесінің дамуындағы ілгерілемелі қозғалысқа ықпал етеді. Инновациялық оқытудың мақсаты - оқушының интеллектуалды, кәсіби, жеке және адамгершілік дамуының жоғары деңгейіне қол жеткізу.
Инновацияның негізгі көрсеткіші қалыптасқан дәстүрлер мен бұқаралық практикамен салыстырғанда университеттің дамуындағы прогрессивті бастама болып табылады. Сондықтан білім беру жүйесіндегі инновациялар
• мақсаттардың, мазмұнның, әдістер мен технологиялардың, ұйымдастыру формалары;
• педагогикалық қызмет стилінде және білім беру процесін ұйымдастыруда;
• білім беру деңгейін бақылау және бағалау жүйесінде;
• оқу - әдістемелік қамтамасыз етуде;
• оқу жоспары мен бағдарламаларында басқару жүйесінің өзгеруімен байланысты
Университетті жаңарту идеяларының қайнар көздері елдің, аймақтың, қаланың, ауданның әлеуметтік тапсырыс ретіндегі қажеттіліктері; гуманитарлық ғылымдар кешенінің жетістіктері; озық педагогикалық тәжірибе; басшылар мен оқытушылардың түйсігі мен шығармашылығы; эксперименттік жұмыс; шетелдік тәжірибе болуы мүмкін.
Негізгі сұрақ білім берудегі заманауи инновациялар қандай? Бүгінгі таңда жоғары білім беруді реформалау жолында бірқатар үрдістер байқалады.
Біріншісі көптеген жоғары оқу орындарында мамандар даярлаудың көп деңгейлі жүйесін дамытумен байланысты. Бұл жүйе оқу қарқынында және болашақ мамандықты таңдауда кең ұтқырлықты қамтамасыз етеді. Бұл түлектердің алған білімі негізінде жаңа мамандықтарды игеру қабілетін қалыптастырады.
Екінші үрдіс - университеттерді заманауи ақпараттық технологиялармен қуатты байыту.
Үшінші тенденция - жоғары білім беруді әмбебаптандыру және жоғары оқу орындарын елдегі және әлемдегі жетекші университеттермен біріктіру процесі, нәтижесінде университет кешендері пайда болады.
Төртінші үрдіс - жоғары білім беруді өзін - өзі қаржыландыруға көшіру, республиканың жоғары оқу орындарын әлемдік стандарттардың талаптарын ескере отырып, жоғары кәсіптік білім беруді жаңартуға қосу.
Бүгінгі таңда педагогикада кәсіптік білім берудің 3 парадигмасы ұсынылған: когнитивті, белсенділікке бағытталған және тұлғаға бағытталған. Когнитивті парадигмаға сәйкес білім танымға ұқсастығы бойынша қарастырылады, ал оның процесі (мақсаттары, мазмұны, әдістері мен оқу құралдары) зерттеу қызметі ретінде қарастырылады. Оқытудың мақсаты білім мен дағдылардың сапасына әлеуметтік тапсырысты көрсетеді. Оқу материалы дидактикалық тұрғыдан" дайындалған " ғылыми білім ретінде. Білім жаңа ұрпақтың әлеуметтік - мәдени тәжірибесін тарату деп түсініледі. Бұл парадигманың педагогикалық тұжырымдамалары дәстүрлі, академиялық және репродуктивті болып табылады. Идеологиялық және басқарушылық тұрғыдан алғанда, бұл ең тиімді және қолайлы тәсіл. Іс - әрекетке бағытталған білім беру парадигмасы әлеуметтік тапсырысты орындауға бағытталған. Білім беру - бұл әлеуметтік салада, еңбек пен қолданбалы өнерде табысқа жетуді қамтамасыз ететін білім мен дағдыларды қалыптастырудың әлеуметтік - мәдени технологиясы. Ал когнитивті - белсенділікке бағытталған білім беру әлеуметтік және кәсіби дайындық деп түсінілетін білім сапасына қол жеткізуге бағытталған.
Тұлғаға бағытталған білім берудің орталық элементі - оқушылардың жеке басының үздіксіз дамуы. Бұл парадигма ашық білім беру философиясына сәйкес келеді, ол тек білім беруді ғана емес, сонымен бірге өзін - өзі тәрбиелеуді де қамтиды. Жеке тұлғаның жеке психологиялық ерекшеліктеріне бағытталған, ол әр түрлі болуы керек, оқушыларға білім беру бағыттарын еркін таңдауға мүмкіндік береді. Осы білім берудің негізгі ережелері
парадигма мыналарды қамтиды:
1. Тұлғаның басымдығы.
2. Кәсіптік білім берудің мазмұны қазіргі заманғы, әлеуметтік, ақпараттық технологиялардың даму деңгейімен және тиісті болашақ кәсіптік қызметпен анықталады.
3. Жетекші сипат әлеуметтік және кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру және білім беру және кәсіби қызмет процесінде маманның функционалды емес қасиеттерін дамыту арқылы қамтамасыз етіледі.
4. Жеке тұлғаға бағытталған кәсіптік білім оқушының жеке тәжірибесіне, оның өзін - өзі дамыту қажеттілігіне барынша бағытталған. Мемлекеттік және басқарушылық тұрғыдан тұлғаға бағытталған білім беру өте қиын, қымбат және педагогикалық тұрғыдан технологиялық тұрғыдан қамтамасыз етілмеген.
Асильбекова Гульфайраз Узенбековна,
Ы. Алтынсарин атындағы
№49 мектеп - гимназиясының
қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі,
педагог - зерттеуші,
Қазақстан Республикасының Білім және
ғылым министрлігінің Алғыс хаты мен
«Жылдың үздік мұғалімі» төсбелгісінің
иегері. Жамбыл облысы, Тараз қаласы.
Мақаланың толық нұсқасын жүктеп алу
Ақпараттық - коммуникациялық технологияларды қазақ тілі сабағында қолдану
- ramuk_b
- 11 қаңтар 2024
- 534
- 0
- 0
Ілмек сөздер: Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар, қазақ тілі сабағы
Ұқсас жаңалықтар:
Оқыту үрдісіндегі жаңа инновациялық технологияларды география сабағында қол ...
Шығыс Қазақстан облысы, Катонқарағай ауданы, Катон ауылы, «Ленин атындағы орта мектебі» КММ, А. Е. Мергазина...Мұғалімдердің біліктілік деңгейін көтеру білім жүйесін жоғары білікті маман ...
Солтүстік Қазақстан облысы, Петропавл қаласы, "№42 орта мектеп" КММ қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Аманжолова Тана Тастанқызы...Білім беру үрдісіне жаңа технологияларды пайдалану
Казталов ауданы, Нурсай ауылы, Тереңкөл орта жалпы білім беретін мектебінің математика пәнінің мұғалімі Арыстангалиева А.Қ...Қазақ тілі сабағында ақпараттық технологияларды қолдану
Ақсу қаласының №4 орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі М. Қ. Теміржанова...Математика сабағында деңгейлік оқытудың тиімділігі
Оңтүстік Қазақстан облысы, Сайрам ауданы, Мәртөбе ауылы «Мәртөбе» жалпы орта мектебінің математика пәні мұғалімі: Даулетбаева Оразгул...Пікірлер: 0
Пікір білдіру
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.