Theme: How many stamps have you got? Form: 5
Aims: Plurals of nouns(- s, - es, - ies). Revision of ’’ have, has’’. Asking and talking about collections. Asking and talking about quantity:- How many stamps have you got? – Thirty. How many postcards has she got? – About fifty. Determiner ’’some, any’’.
Sources: grammar table, cards, pictures
Inter - subject connection: Kazakh, Russian
Methods of teaching: explanation, listening, question – answer, pair and group work
Expecting results: Pupils can ask and talk about collections.
The procedure of the lesson
I. Org. moment
a) Greeting
Good morning, children! I’m glad to see you.
b) Talking with a pupil on duty
Who is on duty today?
What day is it today?
What’s the date today”
What season is it now?
What’s the weather like today?
Who is absent today?
What was your homework?
c) Checking up the homework
Ex. 10 (p67), new words
II. Presentation. To introduce with the theme, aims and topical words
Today we are going to speak about stamps, first of all write down the new words
coin [k ɔin] монета, тиын
postcard [, pәustka: d] открытка
badge [bædз] значок, төсбелгі
car [ka:] жеңіл машина
shell [ʃel] ракушка, ұлу қабыршағы
box [bɔks] қорап, жәшік
foreign [fɔriŋ] шетелдік
apple [æpl] алма
orange [ɔrindз] апельсин
pear [peә] алмұрт
how many [haumeni] қанша?
about [әbaut] шамамен
some [sΛm] бірнеше
any [eni] қандай да болмасын
III. Plurals of nouns(- s, - es, - ies).
Зат есімдердің көпше түрі олардың жекеше түріне “- s”
жалғаулығы арқылы жасалады. Бұл жалғаулық ұян дауыссыздан
кейін немесе дауысты дыбыстан кейін келсе [z] болып оқылады:
room (бөлме)- rooms (бөлмелер);
pencil (қарындаш)- pencils (қарындаштар);
shoe (ботинка)- shoes (ботинкалар);
ал қатан дауыссыздардан кейін [s] болып оқылады:
book (кітап)- books (кітаптар);
map (карта)- maps (карталар).
Жекеше түрінде – s, - ss, - x, - sh, - ch әріптерімен аяқталатын зат
есімдерге көпше түрінде - es жалғаулығы қосылады. Ол [- iz] болып
оқылады:
bus - автобус, buses - автобустар
class – класс, classes - класстар
box – қорап, boxes - қораптар
dish – тағам, dishes – тағамдар
IV. Practice Ex1(p54) Listen and point
Pupils make up sentences using the table
Asking and talking about collections and quantity:- How many stamps have you got?-
Thirty. How many postcards has she got? - About fifty
- I have got ten postcards.
- How many postcards have you got?
- About fifteen.
- He has got forty stamps?
- How many stamps has he got?
- About thirty.
Determiner ’’ some, any’’
- My sister has got some boxes.
- Has she got any boxes?
- Yes, she has.
V. Production. Pupils do some exercises from the textbook
VI. Conclusion. Reflection
Homework: Open your diaries, please and write down your homework. Ex 13 - 14(p56 - 57)
- No, she hasn’t. She hasn’t got any boxes.
Everybody was very active today; everybody tried to share his opinion, so I think I should give
only good and excellent marks. Our lesson is over, thank you, goodbye
How many stamps have you got
- Tleukulova Gulsara
- 7 ақпан 2014
- 3357
- 0
- 0
Ілмек сөздер: ағылшын
Ұқсас жаңалықтар:
Ағылшын тілінен қысқа мерзімді жоспарлар №3
Ағылшын тілінен сабақ жоспарлар тізімі: Lesson 21. Theme: Grammar lesson. Lesson 22. Theme: Have you got a camera? Lesson 23. Theme: How many stamps...Do you want some Pepsy
The aims of the lesson: Educational: Recycling the Present Simple & new theme Do you want some Pepsy? Vocabulary: coke, pepsy, juice, crisps, chips,...How many stamps have you got?
Батыс Қазақстан облысы, Орал қаласы №14 ОЖББ...What's this?
Батыс Қазақстан облысы, Орал қаласы, № 14 ОЖББМ ағылшын тілі пәнінің мұғалімі: Тлеукулова Гульсара Гариполлиевна...Have you got a camera?
Батыс Қазақстан облысы, Орал қаласы, № 14 ОЖББМ ағылшын тілі пәнінің мұғалімі: Тлеукулова Гульсара Гариполлиевна...Пікірлер: 0
Пікір білдіру
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.