Unit 2. Step 1. What’s your address?
The aims of the lesson:
Educational: to check up the homework, introduce pupils with the new words, asking and giving addresses and telephone numbers. Imperative: ’’Say it again’’ ’’Spell the word’’. Verb ’’ to be - is’’ Asking for repetition. Introduce pupils with the letters Vv, Ww, Xx, Yy, Zz.
Developing: to enrich their vocabulary, to develop pupils abilities in speech
Bringing – up: to be attentive and polite
The equipments: interactive board
The type of the lesson: getting new material
The methods of teaching: explanation, listening, question – answer, pair and group work.
Inter - subject connection: Kazakh, Russian, Mathematics
The procedure of the lesson:
I. Organization moment. Homework Ex 10(p29), dialogue, letters
II. Vocabulary
address [ә’dres] мекен - жай
telephone [te’lifәun] телефон
number [nΛmbә] сан, нөмір
say [sei] айту
again [ә’gein] қайтадан
flat [flæt] пәтер
street [stri: t] көше
it [it] ол
III. Asking and giving addresses ’’What’s your address? ’’
Ағылшындардың өз мекен - жайларын айтуы бізден ерекше. Олар негізінен жеке меншік үйде тұрады және мекен - жайды айтқанда алдымен үйдің нөмірін содан кейін көшені айтады. Мысалы: 23 Baker Street.
T: what’s your address?
P: It’s _______ _________ Street.
№ көше аты
Ал егер көп пәтерлі үйде тұратын болса, алдымен пәтерді, оның нөмірін, үйдің нөмірін, ең соңында көшені айтады. Мысалы: Flat 9, 68 King Street
T: what’s your address?
P: It’s Flat ______ ______ Street.
№ №
IV. EX 1, 2 (p 32)
V. Asking and saying telephone numbers What’s your phone number? (revision 1 - 20)
Ағылшындар телефон нөмірін біз сияқты қосарлап айтпай, әр санды бөліп айтады. Мыс: 670913 - siz, seven, o[ou], nine, one, three. Олар нөлді [ou] деп айтса, американдықтар [zirәu] – дейді, қосарланып келсе, double [d^bl]- деген сөзді пайдаланады. Eg: 387754 - three, eight, double seven, five, four. Ал оо болса [әu әu]- деп атайды.
VI. Ex: 4 - 6 (p32)
VII. Introduce pupils with the letters Vv, Ww, Xx, Yy, Zz. Ex: 7 - 9(p 32 - 33)
VIII. Homework Ex 10, 11 (p33), letters, dialogue
Unit 2. Step 2. I’m Colin’s Sister.
The aims of the lesson:
Educational: Asking and saying about family members, personal relationships, to enlarge pupil’s vocabulary, to pay attention to their pronunciation;
Developing: to develop pupils’ skills of reading, writing, listening and speaking speech;
Bringing up: to develop the interest to English language, to teach pupils to respect each other and the culture of another nations, to bring up them to love English language.
The type of the lesson: mixed lesson.
The kind of the lesson: demonstrative lesson.
Visual aids: slides, pictures, an interactive board.
Intersubject connection: Kazakh, mathematics
The procedure of the lesson:
I. Organization moment.
а) Greeting
T: Good afternoon, pupils! P: Good afternoon, teacher!
b) Warm - up
i [ i] ee [ i: ]
A little, little bee
is sitting on a tree
because she wants to see
who is busy, who is free?
c) Talking with the pupil on duty.
- Who is on duty today?
Who is absent today?
What is the date today?
What day is it today?
What is the weather like today?
II. Checking up the home task. Ex10, 11 p35. letters, dialogue
Count and say.
14 - 6=
20 - 9=
13 - 5=
16 - 4=
11 - 4=
15 - 3=
18 - 7=
17 - 7=
19 - 8=
III. New words.
- Today we have new words linking with the theme family.
- Write down please, these words in your vocabulary.
grandfather [‘grændfa: ðә] ата
niece[ni: s] жиен қыз
grandmother [‘grænd, mΛðә] әже
son[sΛn] ұлы
father[fa:] әке
daughter[do: tә] қызы
mother [mΛðә] ана, шеше
children[ʧildrәn] балалар
sister[sistә] апа, сіңлі, әпке
parents[‘peәrәnts] ата - ана
brother[brΛðә] аға, іні
cousin[kΛzn ] немере аға, іні,
қарындас, апа, сіңлі
aunt[a: nt] туысқан апа
this [ðis] мынау, бұл
uncle[Λŋkәl]туысқан аға
she[ʃi:] ол (қыз бала)
nephew[nefju:] жиен бала
they[ðei]олар
The Possessive Case.
Тәуелдік септіктегі зат есімнің мынадай жалғаулары болады:
а) ‘s -(апостроф s ) – жекеше түріндегі зат есімдер мен көпше түрінде – S жалғауы жоқ зат есімдерге жалғанады:
The girl’s bag. – Қыздың сөмкесі.
My friend’s photo - Менің досымның суреті.
My friend’s family.- Менің досымның жанұясы.
The children’s mother.- Балалардың анасы.
б) s’ -( s апостроф ) - көпше түрдегі зат есімдерге жалғанады:
The boys’ toys.- Балалардың ойыншықтары.
The teachers’ room.- Мұғалімдердің бөлмесі.
1. Fill in the gaps with prepositions:
1) Jom has a sister. … sister is a student.
2) Ann has a brother. … brother is a worker.
3) My uncle has a house in the suburb. … house is warm and light.
4) His mother speaks english. Is … English good?
5) English is a difficult language. … pronunciation is difficult.
IV. Work with pictures. This is…
1 - G. Carol. I ‘m Mr. and Mrs. Evans daughter.
2 - B. Paul White. I’ m Colin, Carol and Andy’s grandfather.
3 - E. Mark White. I’m Mrs. Evans’ brother.
4 - A. Mary White. I ‘m Colin and Carol’s aunt.
5 - F. Ann White. I’m Mark and Jane’s mother.
6 - C. David Evans. I’m Andy’s uncle.
7 - H. Jane Evans. I’m Mark’s sister.
8 - D. Colin. I’m Andy’s cousin.
9 - I. Andy. I’m Mrs. Evans nephew
V. Who is____? Ex 3, 4 (p35)
VI. Who are____? Ex 5
Ex6 (p35)
a) Who are Mr. and Mrs. Evans? ( Олар Колин мен Кәрілдің ата - анасы)
b) Who are Mark and Mary?( Олар Әндидің ата - анасы )
c) Who are Jane and Mark?(Олар Анна мен Пол Уаиттің балалары )
d) Who are Ann and Paul Whites? ( Олар Джеин мен Марктің ата - анасы)
VII.. Word snake. Find all family words.
dwgranddaughterdchildgdaughterkkidograndsonvvsonmtwinhtniecehjnephew
qgreatgrandparentsdfathermothergrandmothergrandfatherauntunclechildren
VIII. Conclusion.
My father's mother is my... grandmother
My mother's father is my... grandfather
My father's daughter is my... sister
My mother's son is my... brother
My brother is my father's... son
My sister is my mother's... daughter
My father's sister is my... aunt
My mother's brother is my... uncle
IX. Homework. Ex 9, 12 (p36), vocabulary,
1 - Mr. and Mrs Evan’s. 2 - aunt. 3 - nephew. 4 - Colin and Carol’s. 5 - Mary’s.
6 - grandfather. 7 - niece
X. Giving marks.
Form 5. Unit 2. Step 1. Step 2
- Tleukulova Gulsara
- 10 сәуір 2013
- 9217
- 0
- 0
Ілмек сөздер: Күнделікті сабақ жоспары, ағылшын тілі
Ұқсас жаңалықтар:
I want to be a teacher
The plan of the lesson. The theme: Lesson 1 I want to be a teacher. The aims: To develop pupils speaking, writing and reading skills of English...I'm Colin's siter
The theme: «I’m Colin’s sister» The aims of the lesson: a) to enlarge pupil’s vocabulary, to pay attention to their pronunciation;...Form 5. Unit 2. Step 5. Test.
Батыс Қазақстан облысы, Орал қаласы, № 14 ОЖББМ 1 санатты ағылшын тілі пәнінің мұғалімі Тлеукулова Гульсара Гариполлиевна...Form 5. Unit 2. Step 3. Step 4.
Батыс Қазақстан облысы, Орал қаласы, № 14 ОЖББМ 1 санатты ағылшын тілі пәнінің мұғалімі Тлеукулова Гульсара Гариполлиевна...Whose T-shirt is this?
Ақтөбе облысы, Ойыл ауданы, Қараой мектеп- бала бақшасының мұғалімі Мырзагалиева Сандигул Сандигалиевна 5th grade Theme: Whose T-shirt is this?...Пікірлер: 0
Пікір білдіру
Ақпарат
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.
Қонақтар,тобындағы қолданушылар пікірін білдіре алмайды.